Onze categorieen
Leidinggeven
Leidinggeven is het bereiken van resultaten met en door andere mensen. Onze artikelen nemen je mee in de vele kwaliteiten die een leider nodig heeft
Lees meerCommunicatie
Communicatie is de basis van alle menselijke interactie. In onze artikelen leest u veel praktische tips waar u direct wat mee kunt
Lees meerCoaching en coachend Leidinggeven
Leiden op basis van vragen stellen en luisteren, hier lees je meer verdiepende artikelen over de coachende leider
Lees meerLeiderschap
In de categorie leiderschap vindt u de artikelen die over leiderschap (en de verschillen met leidinggeven) op onze site verschenen zijn.
Lees meerPersoonlijke effectiviteit
In deze categorie artikelen voor mensen die willen werken aan de verbetering van hun persoonlijke effectiviteit
Lees meerTeams
Hoe krijg je teams die optimaal met elkaar samenwerken en zo het onmogelijke waarmaken?
Lees meerTimemanagement
In deze categorie treft u artikelen aan over methoden om je energie optimaal aan te wenden om je doelen te bereiken
Lees meerEnneagram
Via 9 persoonlijkheidstypes kunnen we meer over onszelf en de mensen om ons heen leren. Hier een bron aan informatie
Lees meerAlle artikelen
Ik
Binnen bedrijven wordt vaak erg indirect gecommuniceerd. Mensen praten daar bijvoorbeeld steevast in de je-vorm, ook als het over henzelf gaat. “Ho...
Lees meerVerifiëren
Als we een belangrijk document moeten doornemen, dan doen we dat meestal niet achteloos. We lezen het document rustig en kritisch door zodat we pre...
Lees meerDoorvragen (3)
Dit artikel is het laatste in een reeks over het onderwerp doorvragen. We behandelen nog 4 typen algemene en stellige uitspraken en hun bijbehorend...
Lees meerDoorvragen (2)
In het vorige artikel hebben we aangegeven dat mensen geneigd zijn om in vrij algemene en stellige termen te praten. Dit komt omdat ieder de wereld...
Lees meerDoorvragen (1)
In de vorige twee artikelen zijn we dieper ingegaan op het goed starten en eindigen van een bijeenkomst. In de komende artikelen gaan we richten on...
Lees meerEind goed, al goed
In het vorige artikel hebben we je aangeraden om bijeenkomsten (gesprekken of vergaderingen) goed te starten, omdat dit de doelmatigheid en doeltre...
Lees meerHet bereikbaar maken van doelen
In het vorige artikel heb je kunnen lezen dat het zinvol is om je inhoudelijke communicatie te sturen van het denken en praten over problemen in de...
Lees meerEen goed begin is het halve werk
We praten heel wat af met elkaar op het werk. In elke functie heb je tegenwoordig te maken met afspraken voor allerlei bijeenkomsten (gesprekken en...
Lees meerVan problemen naar doelen
In een eerder artikel hebben we laten zien dat persoonlijke communicatie bestaat uit de onderdelen ‘inhoud’, ‘proces’ en ‘persoon’. We hebben toen ...
Lees meer